Föreläsningsserie om suicid vid Uppsala Stadsbibliotek

För drygt en vecka sedan höll jag en föreläsning i Kerstin Ekmansalen vid stadsbiblioteket i Uppsala. Ämnet var min bok I sorgens famn och vad som hände efter vår sons suicid. Om sorgen och saknaden samt även om bristen på stöd från samhället när det värsta händer och marken rämnar. Efteråt gavs det tid till frågor och den lilla åhörarskaran på drygt tjugo personer ställde många intressanta och relevanta frågor. Jag signerade även min bok och det bildades glädjande nog en lång kö av köpare.

Min syster och två systerdöttrar dök upp och överraskade och jag såg flera kända ansikten i bänkraderna, bland annat några deltagare från mina sorgegrupper. Mest glad blev jag över att få träffa en av Davids arbetskamrater. Hennes recension av boken några dagar senare värmde oerhört. Fortfarande får jag många positiva omdömen från läsare över hela landet och jag känner mig väldigt glad och stolt över att kunna beröra så många personer med min berättelse.

Jag har också blivit intervjuad av en journalist i Upsala Nya Tidning och i söndags kom tidningsartikeln. En helsida blev det! Jag är jätteförvånad för jag hade förväntat mig högst en fjärdedels sida. Maken min blev ganska förvånad vid frukosten när tidningen kom eftersom jag lyckats hålla det hemligt.

bild

Om elizza24

Kvinna, änglamamma och världsmedborgare med stor familj. Make, tre söner - varav en i himlen, två sonhustrur och en massa goa barnbarn samt en katt och en hund, också de i himlen med lillhusse. Där finns även mina föräldrar och svärföräldrar. Nyfiken på livet och det andliga, det vi inte kan se. Gillar att möta nya människor, se nya miljöer, smaka på andra kulturer. Utbildar mig till medium hos MariaTherese Bohman Agerhill. Det är en tvåårig utbildning och vi beräknas bli färdiga 2015
Det här inlägget postades i bok om sorg, boksignering, Föreläsning, minnen, ny bok, skriva, sorgbearbetning, suicid, suicid sorg glädje dikter ord kärlek, ta sitt liv, terapi, tidningsartikel om suicid, UNT, Upsala Nya Tidning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

