Inbjuden till Vårfest på Walmstedska gården i Uppsala

Jag har fått ett spännande mejl! Från en person som heter Anna Franklin. Hon sitter i styrelsen för Uppsala Författarsällskap, skriver hon. Jag vet ju att det finns en mängd litterära sällskap i denna kunskapens stad men aldrig trodde väl jag att någon skulle kontakta lilla mig! Varje år har sällskapet en Vårfest, skriver hon vidare. Där får tre stycken debutanter presentera sig och läsa ur sin bok. Tänk – jag ska få läsa ur min bok för en massa andra författare och litteraturintresserade! Tjoho så glad jag blev när jag läste det.

Jag får representera genren ”facklitterär författare” och det ska bli hur kul som helst. Har läst lite på deras hemsida och vid vackert väder kommer vi att hållas ute i den fina parken. Lite vin och tilltugg kanske det blir också – det blir till att ta bussen 😀 Så nu inväntar jag med spänning på att det ska bli måndag den 1 juni. Läs mer genom att klicka på länken här: http://uppsalaforfattarsallskap.se/kalender/  Tänk vad märkligt livet ändå tar för vändningar.

Annars så fortsätter det att komma många fina och tankvärda kommentarer om I sorgens famn. Ord som ”Vilket vackert omslag och vilken varm och fin och viktig bok du skrivit” och ”Dikterna på sid 43 om hösten samt på sid 58 om sorgen som byggt bo i hjärtat är så lätta att identifera sig med känslomässigt. Ja allihop dikterna är så talande och beskriver det obeskrivbara!” skriver Zandra

Davids vän och kollega under tiden i Afghanistan, fina fältprästen Helge, skriver ”  Hej! Tack för den fina boken ”I sorgens famn”. Fick den igår och skulle spara tills idag. Skulle bara titta lite i den igår samtidigt som jag förberedde en begravning, men kunde inte lämna den ifrån mig innan jag hade läst varje bokstav. Helt fantastisk! Saknaden efter David gör så ont! Men du skriver så bra” . Jag blir alldeles varm av alla fina ord jag får från mina läsare. Stort och varmt tack från djupet av mitt hjärta! Kan jag bara beröra några få så är det tunga och svåra arbetet med att skriva boken värt det.

Vi får se vart det här leder till i framtiden. Men spännande är det.

 

 

Om elizza24

Kvinna, änglamamma och världsmedborgare med stor familj. Make, tre söner - varav en i himlen, två sonhustrur och en massa goa barnbarn samt en katt och en hund, också de i himlen med lillhusse. Där finns även mina föräldrar och svärföräldrar. Nyfiken på livet och det andliga, det vi inte kan se. Gillar att möta nya människor, se nya miljöer, smaka på andra kulturer. Utbildar mig till medium hos MariaTherese Bohman Agerhill. Det är en tvåårig utbildning och vi beräknas bli färdiga 2015
Det här inlägget postades i bok om sorg, boksignering, Debutantförfattare, facklitterär bok, Föreläsning, genrer, minnen, ny bok, skriva, sorgbearbetning, suicid, suicid sorg glädje dikter ord kärlek, ta sitt liv, terapi, tidningsartikel om suicid, Uppsala författarsällskap, Vårfest, Walmstedska Gården. Bokmärk permalänken.

Kommentera

